Over ons

Wie zijn wij?


Het pand heeft een trap naar boven, wat me inspireerde tot de naam van de praktijk. Wij willen de kinderen en volwassenen bij ons een hand reiken om de trap van het lezen, schrijven, rekenen, spreken,.... die voor hen soms heel steil lijkt, samen te beklimmen. De trap is dan geen obstakel meer, maar een hulpmiddel om hogerop te geraken.

Mijn naam is Nicky Lehaen. Na het afstuderen in 2012 aan de Lessius Hogeschool (nu Thomas More) werkte ik een aantal jaren in een groepspraktijk bij Hilde Heuninck, een gekende naam voor het werken rond rekenmoeilijkheden. Van haar heb ik erg veel geleerd, en niet enkel wat het rekenen betreft. In 2016 zette ik de stap naar een eigen praktijk. Het werken met kinderen is een prachtig geschenk en een enorme drijfveer om blijvend bij te scholen in alle domeinen van het leren en de taal. Bijblijven met de nieuwe ontwikkelingen in het veld vind ik enorm belangrijk. Ik volgde vele bijscholingen en specialisaties. In 2024 ben ik opnieuw gaan studeren in avondschool. Ondertussen ben ik niet meer actief als logopediste, wel als zorgleerkracht in het basisonderwijs. Deze 2 diploma's vullen elkaar perfect aan! Met vol vertrouwen in het team laat ik de praktijk door hen runnen.

Ik ben Jolien Peeters. In juni 2017 studeerde ik af als logopediste aan Thomas More hogeschool Antwerpen. Tijdens mijn studies deed ik ervaring op met verschillende moeilijkheden, bij zowel kinderen als volwassenen. Door de verschillende stages werd duidelijk dat mijn passie ligt bij het werken met kinderen. Het behandelen  van leer-, taal en fonologische moeilijkheden bij kinderen is voor mij een enorme stimulans om geregeld extra vormingen te volgen en zo up-to-date te blijven met de recentste ontwikkelingen. Zo heb ik o.a. een cursus gevolgd voor het behandelen van onverstaanbare kleuters. Ik vind het erg fijn om vanuit de unieke talenten van ieder kind te vertrekken. We pakken telkens samen de moeilijkheden aan op een speelse manier zodat elk kind zich ten volle kan ontwikkelen.

Mijn naam is Lore Van Uffelen. In 2019 studeerde ik af als logopediste. Ik deed ervaring op in verschillende settings en met verschillende doelgroepen van jong tot oud. Ik vind het belangrijk om in mijn therapie rekening te houden met het individu en zijn leefwereld, interesses en persoonlijke sterktes en zwaktes. Zo voorzie ik op maat van de specifieke persoon een passende behandeling, om zo trapje per trapje bij te dragen aan een goed herstel. Ik koester een specifieke interesse voor verworven logopedische stoornissen en oromyofunctionele therapie. Door me continu bij te scholen en ervaring op te doen in de praktijk en ziekenhuizen, specialiseer ik me verder in deze materie. PatiĆ«nten kunnen bij mij terecht voor verworven spraak-, taal-, slik- en stemproblemen. Daarnaast specialiseer ik ook jongeren en kinderen met oromyofunctionele problemen en articulatieproblemen.

Mijn naam is Liene Pluymers. In juni 2021 studeerde ik af als logopediste aan Thomas More Antwerpen. Tijdens mijn studies deed ik ervaring op in een multidisciplinaire praktijk in het behandelen van leer-, taal en articulatiemoeilijkheden bij kinderen. Ook het werken met kinderen metautisme kwam aan bod tijdens mijn stage in het buitengewoon lager onderwijs. Na mijn studies ging ik aan de slag bij Trapje Op.

Met een enorm enthousiasme wil ik op een positieve manier bijdragen in deontwikkeling van het kind. In de therapie vertrek ik steeds vanuit de unieketalenten van elk kind. Op die manier probeer ik hen zo goed mogelijk te ondersteunen en begeleiden.

Ik ben leergierig en gedreven om me blijvend te professionaliseren in alledomeinen van het leren en de taal. Ik volgde boeiende opleidingen, vormingen en webinars waaronder: Fonologie in de praktijk (De Taaltoren, 2022), Praktische cursus Technisch Lezen (KWEC, 2023), Studiedag Dysfasie (VVL, 2024), Praktische cursus Spelling (KWEC, 2024).

Hallo, ik ben Sara Van Looveren. In 2024 studeerde ik af als logopediste aan de Thomas More hogeschool te Antwerpen. Tijdens de verschillende stages kwam in contact met zowel kinderen als volwassenen met verschillende moeilijkheden. Daardoor leerde ik dat ik met deze verschillende doelgroepen wil blijven werken en voornamelijk met taalproblemen/-stoornissen. Ik zal mij blijven bijscholen en specialiseren om zo een optimale therapiebehandeling te geven.